Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2024
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Arkivet / Att styra människors val

Att styra människors val

augusti 21, 2007 by Brit Stakston Lämna en kommentar

Nyfiken på kvällens premiär av Hjärnstorm i SVT 2, klockan 21.30.  Programledaren Henrik Fexeus presenteras som expert på omedveten kommunikation. Kvällens program handlar om minnesträning. Serien kommer säkerligen sätta fokus på vår bransch, om hur vi manipulerar i vardagen. I kommande avsnitt säger sig programmet avslöja alla de knep som vi som jobbar med PR, reklam och politik använder för att påverka människors val…sånt brukar alltid väcka indignerade röster om ruttenheten i det vi gör.

 Om programmet verkligen fokuserar på omedveten kommunikation kan det bli jättespännande för det är ju de där små subtila signalerna som avgör allt mer än vad vi vill erkänna.

Själv önskar jag just nu att vi kunde styra vad kunden ska tänka på den pitch vi har idag…

BrS

Arkiverad under: Arkivet

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery