Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2024
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Arkivet / Är mediebruset målet för Koldioxidens vänner? Del 3

Är mediebruset målet för Koldioxidens vänner? Del 3

januari 15, 2008 by Brit Stakston 2 kommentarer

 

Uppföljning till mina två tidigare inlägg om SLUs kampanj Koldioxidens vänner som finns här och där .

Ett intressant inlägg från Researcher om bland annat delar av den virala marknadsföringsstrategin  av kampanjen och etikfrågor kopplade till det.

Joel som hört av sig till Researcher har ju hört av sig till många som bloggat om kampanjen, t.ex. Stimulansbloggen. Han var också den förste att höra av sig till oss med en kommentar till det första inlägget, med länken till YouTube trots att den delen av kampanjen fanns med i inlägget.

Med grundtemat för kampanjen: ”Utan riktiga fakta kan man påstå vad som helst”blir man inspirerad att travestera lite ”Med planterat intresse kan man påstå vad som helst” om kampanjens resultat :)

/Brit

Arkiverad under: Arkivet

Trackbacks

  1. JMW Kommunikation » Blog Archive » BEFRIAD ZON*: Är mediebruset målet för kampanjen Koldioxidens vänner? Del 2 skriver:
    januari 15, 2008 kl. 1:49 e m

    […] Del 3 om kampanjen. […]

    Svara
  2. JMW Kommunikation » Blog Archive » Är mediebruset huvudmålet? del 1 skriver:
    juni 23, 2008 kl. 7:44 f m

    […] Del 3 om kampanjen. […]

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery