Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2024
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Arkivet / Lyckofabriken rekryterar

Lyckofabriken rekryterar

januari 17, 2008 by Brit Stakston

Employer branding växer som företeelse i kommunikationsbranschen. Roliga, utmanande uppdrag som i första steget oftast handlar om ett gediget internt arbete. Intressant att arbeta med också för att pr-köparen är ny, HR-chefen istället för marknadschefen. I slutändan bör dock ett framgångsrikt employement branding alltid landa i samverkan mellan HR, marknads- och kommunikationsavdelningarna.

Intressant exempel är hur Coca-Cola nu tar Happiness Factory till webben och involverar rekryteringsperspektiv. Ni vet konceptet från de där reklamfilmerna om livet inuti läskautomaterna. Vore intressant att veta hur dialogen skett internt runt detta. AdWeek berättar mer om kampanjen, bland annat om hur marknadsföringen skett via rekryteringssajter. 

 . . . och tänka sig jag blev anställd :)

/Brit

Arkiverad under: Arkivet

Kommentarer

  1. Imagination säger

    januari 20, 2008 kl. 9:57 f m

    Hej Brit!
    Nu är stafettpinnen hos dig!
    http://blogg.passagen.se/imagination/20080119#tidsmaskinen
    Hälsningar
    Imagination

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery