Björn Falkevik fortsätter sitt missionerande över kommunikation 2.0 och bjöd bl.a in JMW att delta. Björns arbete handlar om ett ständigt experimenterande och laborerande med de möjligheter som skapas av att nätet kan mixas med rörligt material, diskussioner och chattande.
Diskussionen denna gång kom – igen att mest handla om sånt utanför min kärnkompetens. Det blev mer om old media vs new media med ett starkt tidningsfokus. Jag är ju mest renodlad ”social media”och kommunkationskunnig än initierad i tidningsbranschen och t.ex. journalistikutbildningar. Men även om jag inte hade så mycket att tillföra i diskussionen så var det, som vanligt, en ynnest att få träffa så många och kloka personer samtidigt! Annika Lidne, Jonas Vig, Morris Packer, Birgitta Wilén, Mark Comerford, Mattias Östmar och Joakim Jardenberg.
I den efterföljande Social Media Club-lunchen skedde sedan en väldigt intressant diskussion om de brytningstider vi befinner oss i, analoga värderingar och den syn många har på det som sker på nätet idag. Den får vi ta vidare en annan gång…
Som vanligt stort tack till Björn Falkevik men också Annika Lidne som dragit igång Social Media Club sammankomsterna, ni båda med ert engagemang och kunskap inspirerar verkligen!
/Brit
Björn Falekvik säger
Tack för de snälla orden =)