Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2024
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Arkivet / Apropå sossar på webben

Apropå sossar på webben

oktober 2, 2007 by Brit Stakston 3 kommentarer

Sossarnas webbstrategi  har hamnat i fokus. På Omform förra veckan dök också diskussionen om politiker och deras arbete på nätet upp.

Jag är inte så säker på att något svenskt parti egentligen hittat riktigt rätt vad gäller användandet av sociala medier.

Det går inte heller att snegla på USA och ta för givet att t.ex. ett stort antal ”vänner” i en politikergrupp på Facebook verkligen leder till att man gör den aktiva handlingen och röstar. Jag tror det måste mer till. Vilket tekniken idag ger möjlighet till. Absolut. Men då måste man våga ge sig in i dialogen, precis som en politiker gör i gatutorgsdiskussioner och debatter.

De sociala medierna är en möjlighet till att beröra och komma i kontakt med sina kommande väljare. Låt oss då se hur det kan se ut i praktiken i Sverige idag:


Fråga 1.   Vem kom på idén?
Fråga 2.   Vem ljussatte så harmoniskt?
Fråga 3.   Vem fixade ljudet till ett sådant perfekt klassiskt burkljud?
Fråga 4.   Vad tänkte Östros när han ombads sätta sig i soffan?
Fråga 5.   Vem är nöjd med det här?
Fråga 6.   Och vem sjutton är målgruppen?

Allvarligt, kan någon berätta hur de tänkte?

Brit

Arkiverad under: Arkivet

Kommentarer

  1. Niclas säger

    oktober 3, 2007 kl. 5:56 e m

    *mohahaha* Underbart. Snacka om totalt user generated på riktigt. Gjort i Windows Media Maker. Uselt…

    Svara
  2. Johan Holmgren säger

    oktober 8, 2007 kl. 10:32 f m

    Hej!

    Jag jobbar med socialdemokraterna på youtube. Så nu behöver du inte undra längre.

    Du har valt ett av de 53 klipp som vi har på vår kanal. Våra klipp med enkla kommentarer om dagsaktuella frågor är till för att ständigt uppdatera kanalen och hålla den levande i kombination med att vi succesivt fyller den med professionellt producerat material. Klippen blir som de blir eftersom de är gjorda snabbt och med tidspress. Ljuset är det ljus som finns i riksdagens arbetsrum. Ljudet är det ljud man får med en Sony handycam. Det är upp till tittaren att välja om man vill kika på klippet och fundera kring det Thomas Östros säger.

    Bland de andra 52-klippen vi lagt upp återfinns klipp från debatter, Mona Sahlins tal i Botkyrka, intervjuer från första maj, intervjuer från andra TV-kanaler, tecknade filmer som berör skolan, en tecknad uppföljare av Mahogny-Mats. Och så klart även ytterligare kommentarer om vår politik.

    Svara

Trackbacks

  1. Sossarnas fiasko på webben » Researcher skriver:
    oktober 3, 2007 kl. 6:33 e m

    […] de lyckas med det här med att göra rätt bland sociala medier. Brit på JMW har hittat ett riktigt uselt […]

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery