Almedalen är en av våra specialiteter. Vi ser det som en unik arena för att kunna följa och förutse hur dagsaktuella samhällsfrågor kommer att belysas det kommande året. Det är också en utmärkt plats för att möta beslutsfattare från olika delar av samhället samt aktiva inom civilsamhället såväl som andra samhällsengagerade. En världsunik mötesplats som kan bli årets viktigaste mötesplats för ett företag, en organisation eller en opinionsbildare för att sätta ljuset på de frågor man vill driva. Det är också en veckolång kunskapsarena, väl värd ett besök för den egna kompetensutvecklingen och nätverkandet.
Är du nyfiken att förstå mer av hur Almedalen fungerar så hör av dig. Vi hjälper dig att göra det bästa av ditt besök i Almedalen.
Vi har 17 års erfarenhet av att arbeta med strategisk kommunikation i Almedalen.
Brit Stakston driver också sedan nio år en talkshow i Almedalen, Godmorgon Almedalen. Här har genom åren en mängd politiker, beslutsfattare och framgångsrika opinionsbildare intervjuats.
Lite ytterligare inspiration om Almedalen som arena finns bland annat i detta panelsamtal hos Spotlight PR om hur man lyckas maximera sin närvaro i Almedalen från våren 2017 eller i denna radiointervju med Brit Stakston eller nedanstående paneldiskussion hos Westanders där Brit berättar om framgångsfaktorerna bakom utmärkelsen Årets hetaste kampanj i Almedalen.
Idéer eller nyfiken?
Funderar du över hur du ska få ut maximalt av din Almedalsvecka eller om det ens är värt att åka dit så hör av dig. Låt oss tillsammans se vad som skulle kunna fungera bäst för dig och din verksamhet.
Ibland handlar det bara om att nätverka på plats och ibland är det relevant med olika former av kampanjer. Ibland bättre att stanna hemma.
Vi hjälper dig gärna vidare, hör av dig.
/Brit Stakston