Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2025
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Arkivet / JMW-special: Nikke Lindqvist om Google suggested searches

JMW-special: Nikke Lindqvist om Google suggested searches

december 4, 2009 by Brit Stakston 3 kommentarer

I veckan har jag haft förmånen att få jobba tillsammans med Sveriges främsta SEO-expert Nikke Lindqvist. Här föreläser han efter oss på The Conference i Göteborg, arrangerat av Wednesday Relations. En rolig genomgång av hur Googles suggested searches styr vad vi vill se eller skapar ”mindfucks” som Nikke kallar det under föreläsningen.

/Brit Stakston

Arkiverad under: Arkivet

Trackbacks

  1. Twitter Trackbacks for JMW Kommunikation » Blog Archive » JMW-special: Nikke Lindqvist om Google suggested searches [jmw.se] on Topsy.com skriver:
    december 4, 2009 kl. 2:42 e m

    […] JMW Kommunikation » Blog Archive » JMW-special: Nikke Lindqvist om Google suggested searches http://www.jmw.se/2009/12/04/jmw-special-nikke-lindqvist-om-google-suggested-searches – view page – cached I veckan har jag haft förmånen att få jobba tillsammans med Sveriges främsta SEO-expert Nikke Lindqvist. Här föreläser han efter oss på The Conference i Göteborg, arrangerat av Wednesday… Read moreI veckan har jag haft förmånen att få jobba tillsammans med Sveriges främsta SEO-expert Nikke Lindqvist. Här föreläser han efter oss på The Conference i Göteborg, arrangerat av Wednesday Relations. En rolig genomgång av hur Googles suggested searches styr vad vi vill se eller skapar “mindfucks” som Nikke kallar det under föreläsningen. View page […]

    Svara
  2. Wednesday Relations Workshop skriver:
    januari 20, 2010 kl. 7:56 e m

    […] JMW-special: Nikke Lindqvist om Google suggested searches Categories : General info […]

    Svara
  3. 2009 – Twitter förnyade alla branscher » JMW skriver:
    december 13, 2013 kl. 11:52 f m

    […] skedde och när PR-konsulter deltog i SEO-forum för att analysera konsekvenserna av t.ex. det personifierade söket eller suggested search för uppdragsgivarna så var det för att skaffa nödvändig […]

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery