AMF med sin Pensionsblogg är föredömlig och inspirerande på många sätt och vis. De startade så tidigt som 2006 och det är ett gott exempel på hur en företagsblogg kan se ut. Att det dessutom är inom en ganska konservativ bransch gör det extra intressant.
Idag gästades vi av Anna Allerstrand som bloggat sen start samt Ingela Jeralt, båda från AMF. Vi samtalar om bloggens roll i den krissituation som AMF har bakom sig. Vi får också veta en hel del om hur de arbetar med bloggen internt och vad de vill göra framöver vad gäller sociala medier.
stephan philipson säger
Alla förändringar upplevs många gånger som hot och därmed inträder en naturlig motkraft. Om ”marknaden” går mot digital information är det nödvändigt med förändring. Kan ni ge några bra exempel på svenska företag som använder social media i sin dagliga marknadskommunikation. Jag upplever en stor tveksamhet från många företagsledare att man är ”rädd” för att tappa kontrollen över sin verksamhet. Några goda exempel från svenska marknaden!