Stakston

Digitalisering, kommunikation och PR

  • Hem
  • Kurser & föreläsningar
  • #backademokratin
  • To be or not i Almedalen?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat – från bok till podd
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

You are here: Home / Arkivet / Kurs om sociala medier

Kurs om sociala medier

augusti 14, 2008 by Brit Stakston 12 Comments

Heldagskurs om sociala medier – allt du behöver veta!

Under en fullspäckad dag ger vi dig alltså kunskap och idéer om hur du kan använda dig av sociala medier i din marknadsföring. Vad är nyttan för dig som företag? Hur är det mätbart? Vi ger dig en ökad kunskap om hur du, med hjälp av sociala medier, kan kommunicera med nuvarande och potentiella kunder samt bygga företagets varumärke – på ett trovärdigt, effektivt och snabbt sätt.

Kursdatum: Nästa kursdatum är den 26 januari och 13 februari i Stockholm.

Vi ger också företagsbloggkurser, läs mer här. Alla utbildningar kan också bokas andra datum och genomföras helt anpassade efter ert företag.

Kursanmälan och kostnad: Anmälan till brit.stakston@jmw.se, kurserna ges i centrala Stockholm. Pris 6 995 kronor per person, reducerat pris ges när fler från samma företag går.

Sociala mediekursens innehåll:

  • Hur förändras mediekonsumtionen?
  • Hur kan vi som företag använda sociala medier för att få ut våra tjänster/produkter
  • Hur organiserar sig kunder?
  • Vilka verktyg finns? Podcasting, wikis, bloggar, nätverk m.m.
  • Hur kan vi använda oss av sociala medier för att nå vår målgrupp?
  • Hur kan vi använda oss av sociala medier för att bygga vårt varumärke?
  • Hur kan vi stärka relationen med konsumenterna?
  • Vilken trender ser vi idag och i framtiden?
  • Vilka hinder finns för genomförande?
  • Vilka lyckade exempel finns det?

Föreläsare: Föreläser gör Brit Stakston, kommunikationskonsult på JMW och specialiserad på sociala medier samt Niclas Strandh, kreativ planner och delägare på reklambyrån  Heimer & Company och en av Sveriges mest väletablerade bloggare med bland annat bloggarna Researcher och Deepedition.

Läs gärna vår debattartikel i Aftonbladet i somras om Bloggosfären som den fjärde statsmakten.

Citat från tidigare kursdeltagare:

Jag tycker kursen var väldigt givande och har redan rekommenderat den vidare till flera andra. Kursen väckte tankar om att Webb 2.0 kommer påverka marknadsavdelningarnas organisation. Det råder inget tvivel om att möjligheten till tvåvägskonverstaion med vår publik är otroligt attraktiv men vem äger ansvaret? PR-folket? Webbavdelningen? Idag ägs inte uppgiften av någon och den är för stor för att enkelt addera i existerande organisationer.” Anna Hermansson, Marknadschef, Intel Sweden

Varmt välkomna!

/Brit Stakston, JMW & Niclas Strandh, Heimer & Company

Filed Under: Arkivet Tagged With: Heimer & Company, JMW, Niclas Strandh, sociala mediekurs, Sociala medier

Trackbacks

  1. JMW Kommunikation » Blog Archive » Bloggkurs för företag skriver:
    augusti 14, 2008 kl. 2:20 e m

    […] det ordinarie schemat. Kontakta Brit Stakston för mer information eller om du vill veta mer om övrigt kursutbud, brit.stakston@jmw.se, 0733 83 33 66. Kurserna ges i centrala […]

    Svara
  2. JMW Kommunikation » Blog Archive » 10 punkter för att komma igång med sociala medier skriver:
    september 16, 2008 kl. 9:05 f m

    […] ännu mer och få exempel på hur andra företag arbetat med sociala meider så gå  gärna vår heldagskurs om sociala medier eller vår […]

    Svara
  3. JMW Kommunikation » Blog Archive » Siewert Öholm gör en briljant analys. Snälla turnera med oss! skriver:
    september 17, 2008 kl. 3:10 e m

    […] Siewert Öholm du måste turnera landet runt med oss!! Gästspela på våra kurser för du gestaltar helt briljant det vi menar med analoga värderingar. Det här är de kulturkrockar vi talar om mellan analoga och digitala värderingar in real life! Kom och var med oss i missionerandet om sociala medier. […]

    Svara
  4. JMW Kommunikation » Blog Archive » Sociala medier och Mellstrands magnifika müsli… skriver:
    september 20, 2008 kl. 10:03 e m

    […] gav en snabbversion av det vi vanligtvis håller heldagsutbildningar i om både sociala medier och företagsbloggande. Vi gick som hastigast igenom mediekonsumtionens utveckling och vad som är […]

    Svara
  5. JMW Kommunikation » Blog Archive » Martin Jönsson på SVD driver på sociala medieutvecklingen skriver:
    oktober 5, 2008 kl. 9:36 e m

    […] med mer digitala värderingsraster som jag och Niclas Strandh alltid ägnar en stor del av våra kurser åt att resonera om. Morgan Olofsson, chef för Rapport uttryckte vikten av att visa den nya […]

    Svara
  6. JMW Kommunikation » Blog Archive » Måste varumärken krossas innan sociala medier når ledningsnivå? skriver:
    oktober 29, 2008 kl. 10:44 e m

    […] medier är själva grunden för en lärande, transparent, genuin och modern organisation. Under sociala mediekurserna kommer vi ofta till moment då kursen utvecklar sig till ren organisationsutveckling. Stunder som […]

    Svara
  7. In the limelight at Deepedition skriver:
    december 4, 2008 kl. 5:31 e m

    […] valet och en gryta musslor på Grodan så var det jobb och sova som gällde. Idag har vi haft en heldagskurs på JMW om sociala medier. Fantastiskt annorlunda och jätterolig kurs. Kan tipsa om en bra blogg […]

    Svara
  8. Niclas Strandh » In the limelight skriver:
    december 8, 2008 kl. 9:37 e m

    […] valet och en gryta musslor på Grodan så var det jobb och sova som gällde. Idag har vi haft en heldagskurs på JMW om sociala medier. Fantastiskt annorlunda och jätterolig kurs. Kan tipsa om en bra blogg […]

    Svara
  9. JMW Kommunikation » Blog Archive » Stora Bloggpriset - julens roligaste uppgift skriver:
    december 20, 2008 kl. 10:41 f m

    […] del mode-, organisations- och matbloggar för kunduppdrag och letar alltid efter bra case till de föreläsningar och kurser vi ger. I researchen  för dessa dyker det ofta upp nya intressanta bloggar men det […]

    Svara
  10. JMW Kommunikation » Blog Archive » Kolla om PR-byråerna kan sociala medier skriver:
    december 29, 2008 kl. 12:54 e m

    […] tankarna till vårt avslutande tips på alla föreläsningar och kurser: “Live it. Try it.” Vilket vi utgår från själva också. Det är det enda […]

    Svara
  11. JMW Kommunikation » Blog Archive » BEFRIAD ZON: Kan konsulten sociala medier? skriver:
    januari 6, 2009 kl. 12:12 f m

    […] it” är vårt avslutande råd till kursdeltagarna. Det är också det enklaste sätt att utvärdera konsultens/byråns kompetens om sociala medier […]

    Svara
  12. JMW Kommunikation » Blog Archive » BEFRIAD ZON: Värme mellan människor är kanaloberoende skriver:
    januari 16, 2009 kl. 12:32 e m

    […] digitala relationer lika verkliga som analoga? En fråga som engagerar stort under våra heldagskurser. Aspekter som också Ronnestam berörde i en krönika i Internetworld. Där menar han att sociala […]

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery