Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2024
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Digitalisering / Att använda sin digitala kompetens till mer än det uppenbara

Att använda sin digitala kompetens till mer än det uppenbara

februari 5, 2015 by Brit Stakston Lämna en kommentar

Skriver hos Dagens Media om hur en tidnings digitala kompetens inte handlar om att förstå det nya medielandskapet för att få läsare att dela sitt innehåll eller snacka lite slumpmässigt med läsarna på en Facebooksida. Det handlar istället om perspektiv som dessa:

  • Att förstå konsekvenserna av teknikutvecklingen inom samhällets alla områden.
  • Att förstå hur de som kan nätet manipulerar debatten på nätet.
  • Att förstå hur terrorister manipulerar medier att vidareförmedla sina budskap.
  • Att ha förmågan att se igenom varenda digital folkstorm.Vare sig de startas av gräsrotsrörelser eller strukturerade arméer tillhörande veganrörelser, vaccinationsmotståndare eller bara ett gäng reklamare som kör fejk-kampanjer.

Läs hela inlägget hos Dagens Media: DN gör viktig samhällsjournalistik med sin digitala kompetens

Arkiverad under: Digitalisering, I media

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery