Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2024
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Arkivet / E.ON väljer JMW och Heimer & Company för employment branding uppdrag

E.ON väljer JMW och Heimer & Company för employment branding uppdrag

juli 16, 2008 by Brit Stakston 3 kommentarer

Sara Lidvik, HR E.ON Sverige berättar om deras sociala mediesatsning

Koncern HR inom E.ON Sverige har valt att anlita oss och Heimer & Company för ett gemensamt Employment Branding uppdrag.

Employment Brandinguppdraget för E.ON handlar om att på olika sätt visa på vilken dynamisk och spännande arbetsplats företaget är. För att nå framgång med Employment Branding strategier krävs att alla anställda har en gemensam syn på företaget. Sociala medier är ett verktyg som hjälper till att gestalta dessa visioner och värderingar via medarbetarna. Ett kitt mellan alla aktiviteter under en anställds livscykel på företaget.

– Employment Brandingarbetet effektiviserar och förnyar rekryteringsarbetet på ett spännande sätt samt attraherar nya målgrupper, säger Pernilla Nilsson, chef rekrytering och skolkontakter, Koncern HR E.ON Sverige.

Under sommaren har de första sociala medierekryteringsannonserna publicerats och idag lanseras en nationell tävling där E.ONs sommarjobbare uppmanas  att  skicka in videoklipp eller blogga från sitt sommarjobb under namnet E.ON Young Heroes.


Här berättar Sara Lidvik om E.ON Young Heroes

– E.ONs framtid bygger på att säkerställa tillgång till anställda med rätt kunskap vid rätt tillfällen. Att använda sig av sociala medier hjälper till med precis det. Stolta medarbetare gör E.ON attraktivt som arbetsgivare och det är vad till exempel E.ON Young Heroes bygger på, säger Björn Mellstrand, VD på JMW.


Sara Lidvik berättar om E.ON New Jobs

-Att samarbeta över byrågränser som kommunikations- och reklambyrå är viktigt i ett sammanhang där sociala medier i mediemixen driver på en utveckling där byrågränser suddas ut allt mer, säger Niclas Strandh, kreativ planner och delägare på Heimer & Company.

Niclas Strandh arbetar tillsammans med Brit Stakston från JMW med detta uppdrag för E.ON Sverige. Båda ger regelbundet kurser om bland annat sociala medier och företagsbloggande och är båda aktiva bloggare. Även Björn Falkevik från Lidne Inc ingår i arbetsgruppen.

Här skriver Resumé och här skriver Dagens Media om vårt nya uppdrag.

Arkiverad under: Arkivet

Trackbacks

  1. JMW Kommunikation » Blog Archive » BEFRIAD ZON: Att kritiseras för transparens skriver:
    juli 19, 2008 kl. 11:03 f m

    […] veckan berättade vi att JMW tillsammans med Heimer & Company gemensamt arbetar med detta uppdrag för Koncern HR […]

    Svara
  2. JMW Kommunikation » Blog Archive » BEFRIAD ZON: Samtal och tankar om sociala medier 2008 skriver:
    januari 1, 2009 kl. 11:23 f m

    […] Young Heroes sommarjobbstävlingen för unga E.ON-anställda, lanserades och det hela fick mig att fundera över om vi någonsin kommer att tro/lita på vissa företag och […]

    Svara
  3. Företagsbloggens vara eller icke vara « EPiServer Polopoly Sharepoint CMS blogg skriver:
    januari 8, 2009 kl. 12:26 f m

    […] Detta har de bl a berättat för svenska E.ON:s alla anställda. […]

    Svara

Lämna ett svar till JMW Kommunikation » Blog Archive » BEFRIAD ZON: Samtal och tankar om sociala medier 2008 Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery