Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2024
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Arkivet / Volvo vågar!

Volvo vågar!

oktober 12, 2007 by Brit Stakston 1 kommentar

Att Volvo som den storindustri man är ställer krav på sina elleverantörer att inte leverera kärnkraftsproducerad el är unikt. Ett intressant initiativ som visar hur extremt långt upp på agendan som miljö- och klimatfrågan kommit.

Det görs med hänvisning till att man vill välja energi som är mer uthållig och som har rett ut avfallshanteringen i alla led. Att använda kärnkraftsproducerad el sägs inte stämma överens med företagets miljömål.

PR-trick? Kanske men också modigt, inte helt okontroversiellt och helt i linje med att som företag våga visa att de miljömål som finns också kräver aktiva val i en mängd frågor. Det här hade ingen kunnat tro för tre år sedan.

Brit

Arkiverad under: Arkivet

Trackbacks

  1. JMW Kommunikation » Blog Archive » Grattis Gore – du har fått oss att förstå skriver:
    oktober 12, 2007 kl. 4:04 e m

    […] största utmaningar är det som fått många stora riktigt tröga stenar att rulla. Och nu rullar det snabbt […]

    Svara

Lämna ett svar till JMW Kommunikation » Blog Archive » Grattis Gore – du har fått oss att förstå Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery