Behöver mer tid för en djupgående analys men kan redan nu konstatera att listor över vilka politiker som är mest aktiva på twitter kan hetsa fram ett flitigt twittrande. Tweetsen är fyllda av samma budskap om och om igen. dskapen är de samma oavsett kanal. Uttalar mig om detta i artikeln med den talande rubriken ”Panikartade politiska twittrare som vill hamna på listor” som även följde upp det någon dag senare. Här kan du läsa mer huruvida Alliansen gör succé eller fiasko på nätet.
Idag är det Vänsterpartiets dag och Resultify har tittat på en del data. Analysen konstaterar att Vänsterpartiet inte konverserar så mycket samt ger dem rådet att kolla på hur t.ex. jag arbetar digitalt eftersom de menar att det är ett bra exempel på ”pull-marknadsföring” dvs hyfsat konverserande. Vilket förstås är en ambition jag har så ofta det bara går. Kommunikation utan vilja att lyssna och föra dialog verkar ju lite meningslöst är min spontana tanke vad gäller detta.
/Brit Stakston
[mashshare]
Lämna ett svar