Stakston

Digitalisering, kommunikation och PR

  • Hem
  • Kurser & föreläsningar
  • #backademokratin
  • To be or not i Almedalen?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat – från bok till podd
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

You are here: Home / I media / Almedalen som politikfabrik?

Almedalen som politikfabrik?

juni 20, 2016 by Brit Stakston Leave a Comment

Jag hoppas att vi i Almedalen 2016 får se politiker som tar sig tid att vara på plats och gör det företag gör på plats. Arrangerar möten och seminarier för att öppet och gemensamt diskutera lösningar på angelägna frågor. Våga arbeta med metoder för att samla på sig idéer och tankar. En slags politikfabrik. Tänk vilken enorm arena för inspel Almedalen är – så många samhällsengagerade människor på en plats. Visst jag vet det här med att möta civilsamhällen och företag är ju en del av det dagliga politiska arbetet året om men vill nog hävda att det i Almedalen finns ytterligare två komponenter som gör det än mer värt:

  1. På plats finns det en stor möjlighet för inspel från andra än de vanliga aktörerna man normalt möter. Det gemensamma är samhällsengagemanget och utnyttja detta faktum väl
  2. Vi behöver politiker som har modet att på plats öppet vända och vrida på perspektiv. Då kan man i det mötet utifrån frågor och förslag förklara beslutsprocesser. Sammantaget skulle det då kunna bli briljant PR för politiskt arbete istället för enbart arena för näringslivets särintressen.

Ur krönika hos Cision, läs hela inlägget här:

Kan Almedalen blir en politikfabrik igen och inte bara en PR-arena för företagen

Filed Under: I media Tagged With: Almedalen

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery