Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2025
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / I media / Digital svältestetik via influencers

Digital svältestetik via influencers

september 5, 2023 by Brit Stakston Lämna en kommentar

I en intervju i DN kommenterar jag det faktum att en svältestetik åter är i ropet men är också noga med att betona vikten av att se att det förekommer motrörelser online eller från vänner, familj och skola vilket spelar stor roll för de som påverkas – både som stöd och för att bygga upp ett motstånd.

”På 90-talet blev avmagrade modeller standard i modevärlden. I dag höjs varnande röster om att det anorektiska skönhetsidealet har gjort comeback – på nya plattformar och i ny förpackning.

– Influerare sitter i förarsätet för utvecklingen. De sätter trender och företagen hänger på, säger mediestrategen Brit Stakston.”

Läs hela artikeln ”Millenskiftets svältestetik tillbaka” här.

Arkiverad under: I media Taggad som: Influencers

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery