Stakston

Digitalisering, kommunikation och PR

  • Hem
  • Kurser & föreläsningar
  • #backademokratin
  • To be or not i Almedalen?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat – från bok till podd
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

You are here: Home / I media / Mediekonsumenter måste själva ta ansvar

Mediekonsumenter måste själva ta ansvar

november 30, 2017 by Brit Stakston Leave a Comment

Sydsvenskan skriver om mitt och Martin Schibbyes besök på Studentafton. Vi inledde med en kort presentation och sedan var det ett roligt samtal med Heidi Avalan om journalistikens villkor och Blankspots ambitioner. Avslutningsvis talade vi om filterbubblor och om hur man själv kan agera för att gå utanför sin egna ofta snäva bekantskapskrets.

”Men även mediekonsumenter måste ta ansvar. Sitter jag och tänker att i dag har jag fått dåliga saker i mitt medieflöde, då måste jag söka upp bättre grejer. Precis som att man gick ut för att köpa tidningen förr, säger hon.”

Läs hela artikeln ”Blankspot på Studentafton: Mediekonsumenter måste ta ansvar”

 

Filed Under: I media Tagged With: blankspot, martin schibbye, Studentafton

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery