Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2025
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / I media / Ny rapport: Riktad nätreklam mer oroande än ökad övervakning.

Ny rapport: Riktad nätreklam mer oroande än ökad övervakning.

oktober 9, 2023 by Brit Stakston Lämna en kommentar

I år har rapporten Svenskarna och internet analyserat digitaliseringens klimatpåverkan och AI. All internetanvändning hänger självfallet ihop med hur omvärlden förändras. I årets rapport märks det bland annat runt svenskarnas inställning till digital övervakning för brottsbekämpning och hur nyhetskonsumtionen ökade i samband med kriget i Ukraina.

Känsligheten för ett mer övervakat samhälle verkar bortblåst hos alla utom hos de unga männen. Läs analysen om Svenskarna och internet 2023 och delarna som rör övervakning hos Blankspot.

Arkiverad under: I media Taggad som: #demokrati, övervakning

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery