Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2024
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Om media / Publicistiska val runt #CharlieHebdo

Publicistiska val runt #CharlieHebdo

januari 12, 2015 by Brit Stakston Lämna en kommentar

aftonbladet not afraid

Skriver hos Dagens Media om några av de val som världens alla medier fått brottas med under förra veckan.

Men vi behöver också adressera det faktum att det finns all fog i världen för att faktiskt välja Aftonbladets väg. Att det beslut som fanns från 2005 nio år senare var något att hålla i handen även i en sådan här extraordinär nyhetshändelse. Visst Aftonbladets framsida gestaltar inte lika tydligt som Expressen att de som medieaktör försvarar rätten att få uttrycka sig trots att den värdegrund självklart delas av bägge tidningarna. Men faktum är ju att det finns en befogad rädsla som ligger till grund för beslutet som många medier tog att inte publicera bilderna. Idag i Tyskland har en tidning utsatts för en brandattack säkerligen kopplad till deras publicering av bilderna och det finns en ökad oro hos alla redaktioner.

Läs hela inlägget i posten ”Att publicera eller inte publicera. Det är frågan.”

Arkiverad under: Om media Taggad som: #charlieHebdo, #JeSuisCharlie, journalistik

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery