Stakston

Digitalisering, kommunikation och PR

  • Hem
  • Kurser & föreläsningar
  • #backademokratin
  • To be or not i Almedalen?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat – från bok till podd
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

You are here: Home / Digitalisering / Med hatet som kampanjmetod

Med hatet som kampanjmetod

februari 12, 2020 by Brit Stakston Leave a Comment

Skriver en debattartikel hos GP om hur hatet är en mycket effektiv politisk kampanjmetod.

Samordnade kollektiva aktioner online är politiska vapen som är effektiva mot en trögrörlig demokrati och okunniga journalister. Massretweetande, fejkprofiler och uppröstningar av inlägg på forum som speglar en falsk verklighet.

Och medierna förstår inte vidden av hur den digitala vapenarsenalen används. Det sker synligt framför våra ögon men vi missar att vi själva blir redskap för olika politiska agendor. Vi sväljer alla onlinebeten.

Läs hela debattartikeln hos GP, Näthat som politisk strategi

Filed Under: Digitalisering, I media, Opinionsbildning

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery