Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2025
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / I media / Ideella organisationer måste sluta lägga all kraft på digitala tjuvnyp

Ideella organisationer måste sluta lägga all kraft på digitala tjuvnyp

september 23, 2023 by Brit Stakston Lämna en kommentar

Skriver om att det är dags för ideella organisationer att sluta fokusera så mycket på den där drömmen om att bli viral. Det är så destruktivt och kontraproduktivt att börja varje dag med att leta efter något eller något att bli upprörd över.

Medverkar i tidskriften Kurage, nummer 49 – 2023, en tidskrift om
civilsamhället som denna gång har kommunikation som tema. Jag skriver om att
det är dags för ideella organisationer att sluta fokusera så mycket på den där
drömmen om att bli viral. Är så evinnerligt trött på allt detta fokus på
digitala tjuvnyp istället för att problematisera och fördjupa. Värdefull tid
läggs på att svara på andras digitala lockbeten. vänder mig till dem med
uppmaningen ”Ni kommer göra er helt irrelevanta om allt ni gör ska ske i
reaktion mot era motståndares utspel och angrepp. Ni låter dom växa och själva
kommer ni att gå under.”

Läs mer hos Tidskriften Kurage.

Arkiverad under: I media Taggad som: digitala drev

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery