Stakston

Digitalisering, kommunikation och PR

  • Hem
  • Kurser & föreläsningar
  • #backademokratin
  • To be or not i Almedalen?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat – från bok till podd
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

You are here: Home / I media / Nätaktivism och onlinerecensioner

Nätaktivism och onlinerecensioner

november 10, 2016 by Brit Stakston Leave a Comment

Efter min artikel om Grand Hotel och digitala drev har frågan om nätaktivism blivit aktuell igen. Intervjuas bland annat i DN kultur om detta i artikeln ”Nätaktivisternas nya vapen – betyg”.

Ger i artikeln också några konkreta råd om hur man ska göra om ens egen Facebooksida eller blogg blivit ett politiskt slagfält eller att diskussionen spårat ur.

Gör en policy och hänvisa till den. Blocka sedan de personer som kränker policyn.

Ta bort uppenbara fejkkontons kommentarer och inlägg.

Be  om recensioner, ha rutiner för att uppmana gäster att ge recensioner. Det är  ofta utvecklande internt och säkerställer att det finns många olika perspektiv i kommentarsfältet. Den vane läsaren kommer att skanna av och snabbt skaffa sig en bild av om det är välgrundade negativa kommentarer eller bara rena organiserade påhopp.

Öppna för att det går att kommentera det ni gör i andra kanaler. Antingen på den egna sidan eller i andra kanaler, då ökar chansen att negativ feedback kommer direkt på den egna plattformen och inte någon annanstans.

Ha koll på vad folk säger om företateg, kritiserar eller uppskattar det ni gör? Det ger fingervisning om vilka frågor som behöver adresseras, dels för kommunikation men också rent verksamhetsmässigt.

Läs hela artikeln här.

Filed Under: I media Tagged With: digitala drev, Grand hotel, nätaktivism

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery