Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2024
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Du är här: Hem / Opinionsbildning / ”Digital first” prioriteras enbart av Sverigedemokraterna

”Digital first” prioriteras enbart av Sverigedemokraterna

mars 7, 2017 by Brit Stakston Lämna en kommentar

Val 2018 är ett drygt år bort och den amerikanska valrörelsen har som vanligt gett en hint om hur den digitala opinionsbildningen kommer att se ut. I Sverige är det fortfarande Sverigedemokraterna som precis många andra populistiska partier som tar kommandot. Där är den digitala närvaron alltid prioriterad. Vare sig det handlar om att reagera med massanmälningar när deras partiledare utfrågas i Skavlan eller om kritik mot en gala uppstår mot ett hotell där de ordnar en gala. De regisserar lätt digitala drev och kommer även göra så under kommande valrörelse. Att vara sådär snabbfotad kommer vara ett vapen i kommande val. Och allt det prat som förekommer om ”oro” är väl regisserat och styrt med en populistisk agenda.

Här kommenterar jag huruvida sociala medier kommer att spela roll i valet 2018 i tidningen Mitt I. Facebook viktigast för väljaren

Arkiverad under: Opinionsbildning Taggad som: #val2018, digitala drev

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery