I februari skrev jag om att sociala medier inte är något val längre. Idag har det kommit än längre. Sociala medier är vardag för de flesta företag. Vi kan snart stämma in med Charlene Li i “social networks will be like air” för det kommer närmare. Sociala medier, den sociala webben och konversationsmarknadsföring är vardag […]
Blogginlägg ur det äldre arkivet
Sociala medieutvecklingen 2007-14. Här finns ett arkiv med de 600 bloggposter som beskriver sociala medieutvecklingen i Sverige med start 2007. De finns publicerade i originalutförande hos kommunikationsbyrån JMW där jag var verksam under dessa år.
BEFRIAD ZON: Jajja stämmer kritiker – ger fokus på viktig fråga
Sökmotorskonsulten Nikke Lindqvist har i dagarna stämts av sökoptimeringsföretaget Jajja. Det räcker med att googla på Jajja för att vi ska förstå varför stämningen görs. Nikke Lindqvist är en av dem som uttryckt kritik mot Jajja och spamlänkande vilket även till exempel IDG och bloggen Vetenskapsnytt gjort tidigare. Kritiken mot Jajjas stämning i veckan fångas […]
Fem epoker i webbens sociala utveckling
Jeremiah Owyang är en av mina största inspirationskällor dels för sin förmåga att göra allt oerhört begripligt dels för sina många års erfarenheter av att hands on arbeta med sociala medier. Det här är mannen som vet vad han talar om- När han då ber om hjälp ställer jag förstås upp! Det här är en […]
Anders Borg har en digital megafon
Ekonomi, arbete och politik heter Anders Borg nya blogg. Detta är det första inlägget på min blogg. Tanken är att använda detta forum för att ge en sammanhängande argumentation för de olika överväganden och beslut som bidrar till att forma den ekonomiska politiken. Jag kommer inte skriva kommentarer i den vanliga bloggformen eller med den […]
Ordbajseri om Twitter i Debate On
Tänkte här berätta hur jag byggt upp argumenteringen för min linje i gårdagens debatt i nya debattforumet Debate On. Fantastiska Nikke Lindqvist var min kombatant och vi ställde glatt upp som betatestare. Men när jag anlände till Ekenbaren på Hotell Hilton vid Slussen och såg hur Nikke allvarligt skrev på sin stödargument blev jag lite […]
Nya debattforumet DEBATE ON har premiär!
Imorgon sker en beta-lansering av det nya spännande ”efter-jobbet-eventet” DEBATE ON! Tanken är att en DEBATE ON-debatt ska vara en ”kort men intensiv verbal kamp mellan två oeniga debattörer. Påhejade av en hetsande moderator och en engagerad publik”. Låter väl roligt? Jätteskoj tycker jag förutom att jag i skrivande stund har lätt panik över att […]
Bank 2.0 – sociala medier en självklarhet
Rubriken i ovanstående artikel från gårdagens tryckta utgåva av DI är ett bra exempel på sociala mediers genomslag och att det inte längre är något val. Bank- och finansvärlden är extremt konservativ och omgärdad av många regler och förordningar. Att då i en av landets ledande affärstidningar hitta en artikel om vikten av att banker […]
JMW-talkshow: AMF om bloggen under en kris
AMF med sin Pensionsblogg är föredömlig och inspirerande på många sätt och vis. De startade så tidigt som 2006 och det är ett gott exempel på hur en företagsblogg kan se ut. Att det dessutom är inom en ganska konservativ bransch gör det extra intressant. Idag gästades vi av Anna Allerstrand som bloggat sen start […]
BEFRIAD ZON: Sociala medier underground?!
Tänk er början på en heldag under temat ”Sociala medier en lysande idé för traditionella företag” som inleds med ord som: ”Det är spännande tider”, ”fragmentiseringen är en tillgång”, ”medborgarjournalistik”…en ganska bra samt hoppfull och insiktsfull början, särskilt om avsändaren dessutom är vd för ett traditionellt mediehus eller hur? Men när man sedan sakta går […]
Köp en sax om du tvivlar på sociala mediers kraft
När vi föreläser så är mitt absoluta favoritcase Fiskars. Här är en intervju om Fiskars bl.a. med mig och marknadschefen för amerikanska Fiskars. Intervjun är gjord av Telecom Report som också har ytterligare ett avsnitt om sociala medier. /Brit Stakston
- « Föregående sida
- 1
- …
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- …
- 59
- Nästa sida »