Vi är förstås väldigt stolta och glada över att få fortsätta arbeta för Stödkommittén Dawit Isaak med bland annat manifestationen Sitt med Dawit. Brit Stakston och Lin Kleiven fanns på plats i Malmö under Malmöfestivalen och delade upp tiden mellan oss. Fantastiska nya kontakter och stort engagemang på plats. Arbetet fortsätter och vi kommer med […]
Att vinna val digitalt
I DN ger jag en kort kommentar om sociala mediers roll i valet 2014. I artikeln ”Viktigt att synas i sociala medier” säger jag bland annat att man kan förlora val att på att inte finnas på alla plattformar. På frågan om varför Feministiskt intitativ är det parti som är mest aktiva i sociala medier […]
En digital tankesmedja
Är ju mitt i ett skede att starta upp min nya verksamhet och Dagens opinion gör en intervju där jag berättar mer, Brit Stakston smider byrå. Det är ett drömscenario att kunna dra igång en verksamhet på det sätt jag gör. Det ger mig frihet att bestämma exakt hur jag väljer att fördela min tid. […]
Stakston AB rekryterar Lin Kleiven
Dagens Opinion och Resumé skriver båda om rekryteringen av Lin Kleiven som kommunikationskonsult. Glada nyheter och mer om detta senare. Men kul ska vi ha! Brit Stakston rekryterar, Dagens Opinion Hon är Stakstons första värvning, Resumé
Lämnar JMW och startar Stakston AB
Efter att i fyra år varit delägare på en pr-byrå startar jag nu eget. Från JMW till Stakston AB. Ett kliv som är möjligt för mig att ta tack vare två komponenter. Dels mina 20 års erfarenheter av strategiskt kommunikationsarbete i en digital samtid dels ett hyfsat starkt eget varumärke kopplat till detta. Tänker att […]
Mediebranschens utmaningar och möjligheter
Mediamentorerna intervjuade mig om mediebranschens utveckling efter att ha lyssnat på mig tidigare i ett seminarium om mediernas framtid. Här är podden med rubriken ”Att knäcka den digitala koden – om att lära sig att läsa och skriva (digitalt)”.
Twitterlistor hetsar politiker att twittra
Behöver mer tid för en djupgående analys men kan redan nu konstatera att listor över vilka politiker som är mest aktiva på twitter kan hetsa fram ett flitigt twittrande. Tweetsen är fyllda av samma budskap om och om igen. dskapen är de samma oavsett kanal. Uttalar mig om detta i artikeln med den talande rubriken […]
Vad är ett gilla värt?
Intervjuades i Gomorron Sverige om digital delaktighet, vad ett gillande egentligen är värt och hur det ser ut med samhällsengagemang idag. Bäst var dock intervjun före mig, lyssna och lär av Dagny Carlsson, 102 år, så här enkelt kan det vara att se digitaliseringens möjligheter. [mashshare]
Att engagera sig 2014
Diskuterade frågan om vilka frågor som gör att man väljer att engagera sig politiskt, i SVT debatt under Almedalsveckan tillsammans med Per Grankvist, författare och Lena Ag, generalsekreterare Kvinna till Kvinna. Här följer inslaget: [mashshare]
Om mediemakt i Almedalen
’ Massmedietrycket under Almedalsveckan är högt och en bråkdel av alla händelser tas upp i medierna. Hur ser mediernas strategier ut? Deltog under Politikerveckans första dag i ett seminarium tillsammans med Thomas Mattsson, chefredaktör Expressen, Kajsa Falasca, doktorand medie- och kommunikationsvetenskap Mittuniversitetet och AnnaKarin Lith, redaktionell chef Mittmedia. Moderator vad Anders Jonsson, presschef Saco. [mashshare]