Stakston

Mediestrategen Brit Stakston. Allt om digitalisering, kommunikation, medier och PR

  • Hem
  • Föreläsningar & workshops 2025
  • #backademokratin
  • Almedalen 2025?
  • Kontakt
    • Om Brit Stakston
  • I medierna
  • Publicerat
  • Digitalisering
  • Arkivet

Powered by Genesis

Vad är ett gilla värt?

juli 2, 2014 by Brit Stakston Lämna en kommentar

Intervjuades i Gomorron Sverige om digital delaktighet, vad ett gillande egentligen är värt och hur det ser ut med samhällsengagemang idag. Bäst var dock intervjun före mig, lyssna och lär av Dagny Carlsson, 102 år, så här enkelt kan det vara att se digitaliseringens möjligheter.   [mashshare]

Arkiverad under: Digitalisering, I media Taggad som: digidel, gilla, sociala medielogik

Att engagera sig 2014

juli 1, 2014 by Brit Stakston Lämna en kommentar

Diskuterade frågan om vilka frågor som gör att man väljer att engagera sig politiskt, i SVT debatt under Almedalsveckan tillsammans med Per Grankvist, författare och Lena Ag, generalsekreterare Kvinna till Kvinna. Här följer inslaget: [mashshare]

Arkiverad under: Digitalisering, I media Taggad som: engagemang, nätaktivism

Om mediemakt i Almedalen

juni 29, 2014 by Brit Stakston Lämna en kommentar

’ Massmedietrycket under Almedalsveckan är högt och en bråkdel av alla händelser tas upp i medierna. Hur ser mediernas strategier ut? Deltog under Politikerveckans första dag i ett seminarium tillsammans med Thomas Mattsson, chefredaktör Expressen, Kajsa Falasca, doktorand medie- och kommunikationsvetenskap Mittuniversitetet och AnnaKarin Lith, redaktionell chef Mittmedia. Moderator vad Anders Jonsson, presschef Saco. [mashshare]

Arkiverad under: I media Taggad som: Almedalen, mediegranskning

Att avslöja politiska bluffar på nätet

juni 24, 2014 by Brit Stakston Lämna en kommentar

Metro skriver om hur man  överlever ett valår på nätet och frågar bland annat om hur man ska agera källkritiskt på den kommunikation som öses över oss under en valrörelse, bland annat lyfter jag fram detta: ”Men även falska, planterade historier kommer att spridas både av välvilja, av okunskap och av politiska, dolda agendor. Därför måste […]

Arkiverad under: I media Taggad som: bluffar i sociala medier, viralgranskaren

Facebooks framtid

februari 4, 2014 by Lin Kleiven Lämna en kommentar

I en intervju i Resumé med Brit Stakston berättar hon om hur JMW tidigt såg Facebooks potential och förutspår att framtiden avgörs av bolagets tre utmaningar:  # Förmågan att värna människors integritet. # Förmågan att ta publicistiskt ansvar. # Förmågan att skapa mer relevanta marknadsföringsverktyg som är bättre skräddarsydda för användarna.

Arkiverad under: I media Taggad som: Facebook, Sociala medier

Insidans läsare chattar med Brit

januari 30, 2014 by Lin Kleiven Lämna en kommentar

Läs chatten mellan DN.Insidans läsare  och Brit Stakston som svarar på frågor i anslutning till den längre artikeln om vår digitala samtid ”Nätet ger chans till fler att påverka”. Frågor om  t.ex nack- och fördelarna med att vara uppkopplad, ”digitala fristunder”, Facebooks framtid m.m /Lin Kleiven

Arkiverad under: I media Taggad som: digitalisering

”Nätet ger fler chans att påverka”

januari 28, 2014 by Lin Kleiven Lämna en kommentar

Intervju med Brit Stakston på DN.Insidan i artikelserien ”Du nya digitala värld” ett längre samtal om för- och nackdelar med digitaliseringen. Brit betonar de demokratiska möjligheter kunskapen om dessa verktyg ger och jämför digital kunskap med att kunna läsa och skriva. Båda lika viktiga kunskaper för att kunna delta i samhället.

Arkiverad under: I media Taggad som: demokrati, digitalisering, Sociala medier

  • « Föregående sida
  • 1
  • …
  • 23
  • 24
  • 25

Stakstontweets

Tweets by @britstakston

StakstonInsta

Loading...

Gallery